Generaţia Y

În State suntem numiţi Millenials sau Echo Boomers (din cauza creşterii natalităţii din anii 1982–1995, când „the baby boomers” au avut copii la rândul lor). În România nu cred că avem un nume… dar avem câteva caracteristici comune.

Nu prea avem ceea ce se numeşte „media literacy”. Nu ne dăm întotdeauna seama care sunt sursele de informare ce merită atenţia noastră, înghiţim deseori informaţii fără să le mestecăm. Avem nevoie să aflăm primii şi nu mai stăm să ne gândim cine spune un anumit lucru, dacă metodele prin care a aflat acel lucru sunt cele corecte, dacă informaţia este validă.

Deşi folosim Google pentru orice, nu ştim să-i folosim căutarea avansată. Nu ştim că există şi ale motoare de căutare. Unii dintre noi nu ştiu ce este un browser, ajungem pe anumite site-uri căutându-le URL-ul pe Google.

  • Ne cumpărăm lucruri pentru a arăta că suntem tineri de succes. Purtăm anumite accesorii (deseori foarte scumpe) pentru a le arăta altora că suntem… creativi.
  • Brandurile pe care le alegem trebuie să reprezinte popularitate, inovaţie, frumuseţe, interacţiune socială, prestigiu şi realizări personale.
  • În comparaţie cu generaţiile mai în vârstă, noi suntem mai interesaţi / mai uşor sensibilizaţi de cauze sociale şi ne implicăm mai mult, ni se pare firesc să încercăm să schimbăm anumite situaţii ori atitudini.

În SUA 80% dintre ei n-au auzit de location based services [ca FourSquare] şi dintre aceştia doar 25% ar vrea să le încerce. [Nu ştiu de vreun studiu făcut în România dar cred că dintre cei din generaţia mea mai puţin de 3% au auzit de LBS.] Plannerii din SUA au parte de studii făcute cum trebuie, pentru cei din România e mai complicat de ilustrat un tablou clar al tânărului născut în anii ’80-90.

Vă recomand ca lectură rezultatele unui studiu despre generaţia Y şi ce cred reprezentanţii ei despre locul de muncă. Nu le văd relevante pentru marea masă a tinerilor de vârsta mea din România dar pentru mine e reprezentativă şi cred că e şi pentru cei de vârsta mea de pe Twitter (cred asta după ce am petrecut destul timp cu o bună parte a lor). Aşa gândim şi noi. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *